SEO: Πόσο απαραίτητο είναι στο digital strategy που ακολουθούμε;

Έχοντας μπει για τα καλά πλέον στην εποχή του ψηφιακού marketing, ένα πράγμα είναι σίγουρο. Πρέπει να κάνουμε συνεχώς update σε όλα όσα γνωρίζουμε -ειδικά όσοι από εμάς βρισκόμαστε στο χώρο του marketing και της διαφήμισης- και να ενημερωνόμαστε για κάθε νέο entry ή trend που εμφανίζεται στην αγορά.

Οι περισσότεροι marketers σήμερα φαίνεται να έχουν κατανοήσει πλέον ξεκάθαρα τη σημασία του digital marketing στη σημερινή εποχή της διαφήμισης. Ωστόσο… πρέπει να παραδεχτούμε πως το κομμάτι εκείνο στο digital marketing που ονομάζεται SEO, φαίνεται να είναι μάλλον παραμελημένο. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει λόγω έλλειψης επαρκούς γνώσης για το πώς ακριβώς δουλεύει, καθώς επίσης και άγνοιας για τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να προσφέρει στην επιχείρησή μας.

Κάθε χρόνο λοιπόν, έρχεται η στιγμή εκείνη, όπου η αγαπημένη σε όλους μας Google, ανακοινώνει τις νέες ενημερώσεις της σχετικά με τους αλγορίθμους και τις αλλαγές αναφορικά με τα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό είναι ακριβώς εκείνο το σημείο, όπου όλοι οι web developers φαίνεται να δυσανασχετούν πλέον, αφού πιστεύουν πως το SEO μάλλον δεν έχει να προσφέρει και πολλά πράγματα.

Η αλήθεια είναι πως το SEO μέσα στα χρόνια έχει αλλάξει πολύ. Τα αμέτρητα keywords δεν έχουν το value που είχαν κάποτε, όπως επίσης και τα χιλιάδες backlinks έχουν σταματήσει να είναι το κλειδί της επιτυχίας. Στην πραγματικότητα, το να μην συμπεριλαμβάνει μια επιχείρηση το SEO στη digital στρατηγική που ακολουθεί, μπορεί να είναι έως και καταστροφικό, όσο αναφορά την online επιτυχία της επιχείρησης ή του brand μας.

Σαφώς υπάρχουν και άλλες μέθοδοι διαφήμισης και προβολής, όπως είναι για παράδειγμα η πληρωμένη διαφήμιση, η οποία αξίζει να αναφέρουμε πως όντως μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματική. Ωστόσο, ιδανικά δεν θα έπρεπε να βασιζόμαστε αποκλειστικά σε αυτή για την online παρουσία μας. Ειδικά εφόσον έχουμε στόχο να κερδίσουμε μια θέση (ψηλά!) στην καρδιά της Google. To SEO και το PPC (Pay per Click) για να μας αποφέρουν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα το ιδανικό είναι να χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα.

are-your-seo-best-practices-up-to-date-01-1170x662

Παρακάτω λοιπόν, μπορούμε να δούμε κάποιους πολύ καλούς λόγους που μάλλον θα μας πείσουν ότι το SEO είναι αναγκαίο:

1.Η ραγδαία αύξηση των smartphones και των tablets που άλλαξαν το παιχνίδι

Αρκεί απλά να κοιτάξει κανείς λίγο πιο προσεκτικά γύρω του και θα συνειδητοποιήσει πως όλοι (μα όλοι!) βρίσκονται με ένα tablet ή με ένα smartphone ανά χείρας!
Οι αναζητήσεις μέσω smartphone και tablet όσο παράξενο και αν ακούγεται πλέον είναι πολύ περισσότερες από τις αναζητήσεις που γίνονται μέσω desktop. Οπότε πλέον οι μηχανές βελτιστοποίησης αποτελεσμάτων, έχουν γίνει mobile optimized. Και αυτό σημαίνει ένα πράγμα: Το SEO ποτέ δεν ήταν πιο ουσιώδες!

2. Αύξηση στο traffic, στο conversion rate και φυσικά… στο ROI μας

Στατιστικά στοιχεία έχουν δείξει πως όταν μια ιστοσελίδα βρίσκεται μεταξύ της 1ης και της 3ης θέσης στην αναζήτηση στη Google, τότε αυτό σημαίνει πως μπορεί να αγγίξει το 33% του συνολικού engagement για τη συγκεκριμένη αναζήτηση.

3. Being found VS Not Being found

Λοιπόν, εδώ τα πράγματα είναι αρκετά συγκεκριμένα. Αυτό θα πει, πως χωρίς μια πολύ οργανωμένη στρατηγική SEO, οι πιθανότητες το ranking μας στη Google να είναι υψηλότερο από αυτό των ανταγωνιστών μας είναι μάλλον… ανύπαρκτες! To SEO είναι η ειδοποιός διαφορά στο αν μια επιχείρηση θα καταφέρει κανείς (εύκολα!) να τη βρει online… ή αν θα ψάχνει χωρίς αποτέλεσμα!

4. Βέλτιστες πιθανότητες για conversion

To online marketing, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής του SEO, έχει ως βασικό στόχο να προσελκύει τους ανθρώπους που βρίσκονται ήδη σε διαδικασία αναζήτησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Ξέρουν ακριβώς ποια είναι η ανάγκη τους και γι’ αυτό και η αναζήτησή τους είναι συγκεκριμένη. Και σε αυτό το σημείο το κρίσιμο ερώτημα για εμάς και την επιχείρησή μας είναι το εξής: Κάνουμε την «παρουσία» μας στον επίδοξο πελάτη όσο αισθητή χρειάζεται;

Με άλλα λόγια… Βρισκόμαστε ανάμεσα στις 5 πρώτες θέσεις της πρώτης σελίδας εμφάνισης αποτελεσμάτων της Google; Αν η απάντηση είναι ναι, τότε είμαστε σε πολύ καλό σημείο! Μας έψαχναν, και εμείς εμφανιστήκαμε τη σωστή στιγμή, στο σωστό σημείο! Ο ανταγωνισμός συνεχίζει να υπάρχει, καθώς πλέον αυτό που παίζει τον καταλυτικό ρόλο είναι το κατά πόσο έχετε επενδύσει στο user experience που θα προσφέρετε στον μελλοντικό πελάτη. Επίσης εξίσου σημαντικό είναι κατά πόσο το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με αυτό το οποίο ο πελάτης αναζητά, προκειμένου να έχουμε την ευτυχέστερη κατάληξη, η οποία δεν είναι άλλη από το conversion. Ωστόσο το παιχνίδι είναι σίγουρα κατά το ήμισυ κερδισμένο!

5. Βέλτιστα insights για τους πελάτες

Εάν το site της επιχείρησής μας είναι optimized έτσι όπως θα έπρεπε, τότε αυτό σημαίνει πως αυτόματα η αξιοπιστία, η ορατότητα καθώς και η χρηστικότητά του θα είναι αυξημένες. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, και το traffic που υπάρχει στο site μας να είναι συνεχώς αυξανόμενο. Kαι κάπου εδώ κάνουν την εμφάνισή τους τα αγαπημένα μας Google Analytics.

Τα Google Analytics, μπορούν να μας δώσουν πληροφορίες “χρυσάφι” για τους επισκέπτες της σελίδας μας. Μπορούμε να μάθουμε από το ποιόν browser χρησιμοποιούν και με ποια keywords κάνουν τις αναζητήσεις τους, μέχρι σε ποια γεωγραφική περιοχή βρίσκονται, ποιες μέρες και ποιες ώρες είναι συνήθως online, ακόμα και πόση ώρα παραμένουν στη σελίδα μας!

5_seo_tips_for_beginners

Όλες αυτές οι πληροφορίες μπορούν σίγουρα να μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε ποιο ακριβώς είναι το target group μας, πώς και πότε αυτό δραστηριοποιείται και πολλά ακόμα πράγματα τα οποία είναι τόσο σημαντικά και καθοριστικά όταν πρόκειται να λάβουμε αποφάσεις για το πώς θα οργανώσουμε τη στρατηγική μας. Είναι πολύ καλύτερο να οργανώνει κανείς τη στρατηγική του βασισμένος σε στοιχεία, παρά υποθέτοντας για το τι θα μπορούσε να δουλέψει.

Το σίγουρο στο τέλος της ημέρας είναι ένα. Όσο καλύτερα μπορεί κανείς να γνωρίζει τους πελάτες του, τόσο καλύτερη ποιότητα μπορεί να προσφέρει είτε στο προϊόν του είτε στην υπηρεσία του, και κατ’επέκταση τόσο μεγαλύτερο το ROI το οποίο θα έχει.

Συμπερασματικά λοιπόν, καταλήγουμε πως το SEO παραμένει πράγματι πιο hot και απαραίτητο από ποτέ. Είναι η σωστή βάση προκειμένου το digital strategy που θα “χτίσουμε” και τα activities τα οποία θα αποφασίσουμε να “τρέξουμε”, να  είναι αποτελεσματικά και να μας αποδώσουν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Και ας μην αγχωνόμαστε για το complexity του πράγματος. Έκαστος στο είδος του! Αν δε μπορούμε να το καταφέρουμε μόνοι μας, υπάρχουν πάντα οι σωστοί και εξειδικευμένοι άνθρωποι που μπορούν να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε σε βάθος τι ακριβώς είναι το SEO, και να δούμε και στην πράξη το πως εφαρμόζεται καθώς και πόσο εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα που μπορεί να μας φέρει.